Jak podnieść pozycję swojej strony internetowej dzięki prostym wskazówkom SEO

Istnieje wiele czynników, które decydują o tym, jak wysoko w wynikach wyszukiwania pojawia się Twoja witryna, gdy ktoś wyszukuje powiązane z nią słowo kluczowe. Pozycjonowanie pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) to technika niezbędna do poprawy widoczności witryny i zwiększenia ruchu na stronie. Skuteczna strategia SEO nie tylko pomoże użytkownikom łatwiej znaleźć Twoją witrynę, ale także zwiększy jej autorytet i zaufanie w oczach wyszukiwarek. Poniższe wskazówki pomogą Ci zoptymalizować witrynę tak, aby była bardziej widoczna i cieszyła się zaufaniem zarówno ludzi, jak i wyszukiwarek.

Nie zapomnij o podstawach, które skutecznie wpłyną na pozycjonowanie

Tworząc swoją strategię SEO, nie zapominaj o podstawach. Mogą one pomóc w ustaleniu priorytetów i lepszym uporządkowaniu treści, co ułatwi ich odnalezienie i zrozumienie. Oprócz powyższych wskazówek, upewnij się, że:

  • Twoja strona ładuje się szybko. Jeśli strona ładuje się zbyt długo, czytelnicy pomyślą, że jest zepsuta lub niezbyt godna zaufania.

  • Twoje linki są godne zaufania. Nie umieszczaj linków do stron w złej okolicy i nie umieszczaj linków do stron ze złym kodem.

  • Masz jasny i precyzyjny opis oraz słowa kluczowe. To właśnie je zobaczą użytkownicy, którzy klikną na Twój link w wynikach wyszukiwania.

Buduj wysokiej jakości linki do swojej strony

Linki z innych witryn do Twojej witryny są bardzo ważną częścią każdej strategii SEO. W rzeczywistości linki są jednym z głównych czynników, które wpływają na ranking Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. Istnieją dwa rodzaje linków, które można wykorzystać do zwiększenia widoczności witryny w wynikach wyszukiwania:

  • Linki przychodzące to linki z innych witryn, które odsyłają do Twojej witryny.

  • Linki wychodzące to linki z własnej witryny, które odsyłają do innych witryn. Aby zwiększyć pozycję swojej witryny w rankingu, należy pozyskać jak najwięcej wysokiej jakości linków zwrotnych. Aby to osiągnąć, można:

  • Nawiązać kontakt z witrynami, które mogą być zainteresowane umieszczeniem linku do twojej witryny. Zaoferować im coś w zamian, np. post gościnny, i zapytać, czy byliby zainteresowani umieszczeniem linku zwrotnego do twojej strony. Pamiętaj, aby sprawdzić każdą witrynę, z którą chcesz się skontaktować, aby uniknąć znalezienia się na czarnej liście.

  • Twórz i rozpowszechniaj wysokiej jakości treści na własnej stronie internetowej. Zachęci to Twoich czytelników do umieszczania linków do Twoich treści. Możesz również skorzystać z narzędzia linków na swoim koncie Google i poprosić Google o śledzenie niektórych Twoich linków przychodzących.

  • Monitoruj swój profil linków zwrotnych, aby upewnić się, że nie trafisz na czarną listę lub nie zostaniesz uznany za spam, i unikaj linków niskiej jakości. Istnieje wiele narzędzi, takich jak Open Site Explorer, które pozwalają sprawdzić, jakie linki zostały pozyskane i jaka jest ich siła.

Dodaj przycisk nawigacyjny przyjazny dla urządzeń przenośnych

Wspaniałą cechą stron responsywnych jest to, że ukrywają one treść, gdy jej wyświetlanie nie jest konieczne. Musisz jednak mieć pewność, że odwiedzający będą mogli łatwo i szybko dotrzeć do ważnych informacji na Twojej stronie. Na przykład, jeśli pracujesz z agentem nieruchomości, możesz dodać na swojej stronie przycisk "Kup", aby odwiedzający mogli poprosić o więcej informacji. Przycisk nawigacyjny przyjazny dla urządzeń mobilnych to świetny sposób na wyświetlenie ważnych treści na stronie internetowej bez zaśmiecania ekranu. Ta funkcja umożliwia wyświetlenie jednego przycisku na ekranie komputera stacjonarnego, który po kliknięciu rozwija się, aby wyświetlić więcej treści na ekranie telefonu komórkowego.

Dodaj warstwę przezroczystości, aby reklamy były bardziej czytelne

Reklamy mogą być bardzo pomocne w generowaniu przychodów z Twojej strony, ale mogą też rozpraszać uwagę Twoich czytelników. Jeśli na swojej stronie umieszczasz reklamy, możesz sprawić, że będą one mniej rozpraszające, dodając do nich warstwę przezroczystości. Dzięki temu czytelnicy będą mogli nadal widzieć treść kryjącą się za reklamą, ale reklama będzie mniej przytłaczająca wizualnie. Warstwę przezroczystości można dodać do reklamy, klikając przycisk "Edytuj" znajdujący się obok reklamy na koncie AdWords.